Jak na originální název společnosti?

Vymyslet originální název společnosti vyžaduje kreativitu a strategické myšlení. Zde je několik tipů, jak na to:

1. Brainstorming a klíčová slova:

  • Určete svou oblast podnikání: Co přesně děláte? Jaké jsou vaše hlavní produkty nebo služby? Vypište si všechna relevantní klíčová slova.
  • Zaměřte se na cílovou skupinu: Komu prodáváte? Jaký jazyk používáte ve své komunikaci?
  • Brainstormujte volně: Napište si všechna slova, která se vám vybaví v souvislosti s vaším podnikáním, i ta, která se zdají nesouvisející. Kombinujte je, hrajte si se slovy, používejte synonyma a antonyma.

2. Prozkoumejte konkurenci:

  • Analyzujte názvy vašich konkurentů: Co je na nich dobrého, co špatného? Co je originální, co je okoukané?
  • Vyhledejte volné domény: Název by měl být snadno zapamatovatelný a měl by mít dostupnou doménu (např. .cz, .com). Zkontrolujte dostupnost domény ještě předtím, než se definitivně rozhodnete pro název.

3. Zvažte následující faktory:

  • Jednoduchost a zapamatovatelnost: Název by měl být krátký, snadno vyslovitelný a zapamatovatelný.
  • Význam a sdělení: Co název říká o vaší společnosti? Jaké poselství sděluje vašim zákazníkům?
  • Unikátnost a originalita: Název by měl být jedinečný a odlišovat se od konkurence.
  • Právní aspekty: Zkontrolujte, zda název není již chráněn ochrannou známkou. Zkontrolujte i dostupnost na sociálních sítích.
  • Kulturní kontext: Ujistěte se, že název nemá v jiných jazycích negativní konotace.

4. Techniky pro generování nápadů:

  • Kombinujte slova: Spojte dvě nebo více slov, která souvisejí s vaším podnikáním.
  • Používejte metafory a alegorie: Najděte kreativní způsob, jak popsat vaše podnikání pomocí obrazných vyjádření.
  • Hledejte inspiraci v přírodě, umění a literatuře: Najděte si inspiraci v nečekaných zdrojích.
  • Používejte generátory názvů: Na internetu existují nástroje, které vám pomohou generovat nápady na názvy společností.

5. Otestujte svůj název:

  • Zeptejte se okolí: Získejte zpětnou vazbu od přátel, rodiny a kolegů.
  • Proveďte online průzkum: Zeptejte se potenciálních zákazníků, co si o názvu myslí.

Nezapomínejte, že proces výběru názvu společnosti může trvat nějakou dobu. Neuspěchejte ho a vyberte si název, který bude reprezentovat vaši společnost po mnoho let.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru